Alla inlägg den 18 september 2006

Av Dennis Höglund - 18 september 2006 14:10

Varför ska man då testa hur mycket promille man har i kroppen om man inte ska köra bil, båt eller cykla. Jo om man är lite dragen och kommer hem till någon där det ligger en alkometer på bordet så tar man rätt snabbt upp den och provar hur mkt man har i brist på annat att göra. Det är väl den enda förklaringen jag kan komma med, alkoholpåverkad, brist på att göra och lite nyfikenhet :)..

Av Dennis Höglund - 18 september 2006 13:58

Jag har funderat en liten tid på om jag ska måla om min cykel. Det är min på bilden som ni ser, en sån där gammal militärcykel som inte ger vika för något. Men jag vet inte vilken färg jag ska måla den i och jag vill absolut inte måla den i svart för det blir så tråkigt. Jag funderar på om jag ska målla den i två färger typ främre delen en färg och så en snygg övergång till en annan färg bak. Eller så målar jag vissa detaljer i annan färg som tex kedjeskyddet, lyset, paketethållare och styre. Jag cyklar rätt mkt så min cykel är viktig för mig, får sätta neon på den och sånt haha. Nä men seriöst måla om den ska jag göra iallfall.Igår röstade jag och det blev inte alls som jag ville. Varken med trängsel eller parti. Vars är vägen på väg kan man fråga sig men jag fick inget svar på den frågan. Dom sa att jag fick behålla mitt röstkort som minne och det var väl snällt.Fan en grej måste jag fundera lite på, för jag har hört att det inte är så men jag är inte säker. Det stod att man var tvungen att ha med sig legitimation för att rösta. Men alltså legitimation är väl något helt annat än ett id-kort. Ett id-kort är ett sånt med bild och en legetimation är typ om du är massös och ska visa att du är legitimerad sådan. Är jag helt ute och cyklar nu? För annars är det en jäkla massa myndigheter som skriver fel och är okunniga. Då kan jag känna mig smart i ett halvår framöver.Jag har funderat på att söka jobb som väktare någonstans för man får så lite pengar när man är student. Visst man kan ju ta lån genom csn men hur kul är det, då jobbar jag hellre på helger och vissa vardagar. Jag får nog ta tag i det där så jag kan köpa den där fina bilen jag är ute efter ;D. Den bara står där och väntar på mig.Lite skön historia lektion jag hade idag då, vi såg på film och snackade lite bara. Det är så man ska börja en måndag runt 8. Har lite matte sen vid halv 5 som jag ska närvara på har jag bestämt mig för. Ingen mer frånvaro ska ske för jag vill gärna lyckas med min vuxenskola. Jag känner mig inte så vuxen när jag skolkar. Då sjunker min vuxenstatus med ungefär 5 år.Nu ska man duscha och göra iordning något att äta så man orkar hela dagen. Med mycket mat i magen man orkar hela dagen, eller äta bör man annars dör man. Fan ibland är jag klipsk haha :D..

Presentation

Omröstning

Köper du din musik eller laddar du ner?
 Laddar ner
 Köper och laddar ner
 Köper

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards