Alla inlägg under december 2008

Av Dennis Höglund - 30 december 2008 16:24

Idag var jag lite sent ute när jag skulle åka till jobbet. Jag hade tagit det lite för lugnt hemma och när jag kollade på klockan såg jag att jag började jobba om 1 timme och 15 minuter. Då det är minst 1 timmes bilfärd till jobbet om det inte är en massa söndagsbilister ute på vägarna visste jag att jag var illa ute.

Man fick snabba sig på med att byta om och sedan var det bara att springa ut till bilen och ge sig iväg. Nu måste jag berätta att jag inte heller har världens snabbaste bil. Den tar helt enkelt lite tid på sig att komma upp i rätt hastighet när den är kall men den är även då ingen racerbil.

När man kommer ut på den större vägen som ska ta mig nästan halvvägs till jobbet ser jag minst tre bilar som jag vet kommer ha ett problem att hålla den angivna hastigheten. Inte har man fel heller, de kör i minst 10 km/h under angivna hastigheten. Men jag har tur, iallafall lite tur för två av bilarna svänger av rätt tidigt men den tredje har jag framför mig tills jag själv ska svänga av. Man kan ju tro att då var det lugnt men icke! Då precis i slutet lägger sig en bil framför mig i avfarten och börjar bromsa väldigt mycket. Det är ca 500m fram till stopplikten så det är helt onödigt men nu gör han det iallfall.

Efter ett tag kommer vi fram till en rondell som det är två filer i, han lägger sig i den yttre och börjar sedan blinka vänster. Jaha okej tänker jag då, som att han valde fel och ska köra runt för att komma vänster i rondellen eller tredje höger rättare sagt. Men ICKE! Han ska rakt fram i rondellen alltså andra höger precis som jag men då ska man väl för i helvete blinka höger när man passerat första höger så jag vet vart han ska. I samband med detta så kör personen i fråga väldigt långsamt också som gör saken värre för mig som har lite tid att köra igen.

Jag har fortfarande bilen från rondellen framför mig men nu händer det något, en lastbil svänger ut ca 50m framför oss på en 70 väg med två släp. Hur FAN tänkte han då? Han kommer mot all förmodan inte upp i 70 km/h innan vi är ikapp så det blir att bromsa ner till 50 och sedan ligga bakom lastbilen HELA vägen till jobbet.

Jag kom fram 5 minuter försent och hade det inte varit för stjärnan i rondellen och för atomforskaren till lastbilsförare så hade jag kommit 5 minuter innan jag började. Det var allt jag ville säga.

Presentation

Omröstning

Köper du din musik eller laddar du ner?
 Laddar ner
 Köper och laddar ner
 Köper

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards