Alla inlägg under maj 2008

Av Dennis Höglund - 28 maj 2008 17:01

I måndags efter jobbet var jag på södertappen och lämnade blod för första gången. Så nu har man gått och blivit blodgivare också. Sist jag var där med min flickvän som skulle lämna blod för första gången, då passade jag på att ta de första proverna.


Då upptäcktes det att jag hade lågt hb värde men det hade ordnat till sig nu. De var inte alltför pigga på att jag skulle lämna blod efter att jag hade jobbat tolv timmar natt men jag fick tillslut. Vi kom överens om att jag skulle äta lite sedan var det lugnt.


Själva blodgivningen gick relativt fort måste jag säga, själva tappningen tog 6 minuter och besöket en halvtimme. Det gick bra och jag kände mig inte alls snurrig efteråt. Han som hade hand om mig var bra på så sätt att han berättade hela tiden vad han gjorde och varför. Det var förmodligen en bidragande faktor till att man höll sig lugn under hela besöket.


Ska bli kul nästa gång för då ska de ha flyttat in i sina nya lokaler.

Av Dennis Höglund - 26 maj 2008 18:01

Är det bara jag eller verkar de flesta cyklister i sthlm vara självmordsbenägna? Det händer ofta att de cyklar mot rött utan att se sig om, eller svänger eller cyklar lite som de vill.


För att inte tala om alla jävlar som bara kastar sig ut mitt i vägen. Jag är nästan förvånad att jag inte har kört på minst fem den här veckan.

Av Dennis Höglund - 24 maj 2008 17:48

Fan vad less man blir på alla jävla väglusar som ska finnas på vägarna när man ska hem. De har ju stängt av en bit utav riksväg 73 och håller på bygger för fullt längs med vägen. Det har gjort att de har sänkt hastigheten på de flesta ställen till 70km/h istället för 90km/h som det var förut.


Då blir man jävligt förbannad att när det är 90km/h så ligger någon bil framför och fiser i 70km/h. Sen blir ju inte saken bättre utav att de har stängt av tågtrafiken så det måste gå ersättningsbussar på vägen. Det är ju inte så att bussarna håller 90km/h, nä fan de ligger och fiser i 65km/h så att de blir försenade istället. 


Fan vad genomtänkt allting är, vi stänger av tågtrafiken och en del av riksväg 73 samtidigt så att det blir bättre framkomlighet för resande till och från Nynäshamn.


Faan säger jag bara, men nu är jag glad för nu har jag fått det sagt :).

Presentation

Omröstning

Köper du din musik eller laddar du ner?
 Laddar ner
 Köper och laddar ner
 Köper

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards