Alla inlägg under januari 2008

Av Dennis Höglund - 3 januari 2008 05:24

Idag är jag väldigt trött känner jag, eller jag är trött men inte mycket mer än så. Jag borde vara mer trött än vad jag är men icke, igår somnade jag vid ett tiden och jag gick upp halv fem.


Ska ta mig till Södertälje om ett tag. gäller att vara ute i god tid nu när det har varit busväder ute. Alla som kör 225:an dagligen vet hur jävla kul det är när det är halt ute och alla lastbilar fastnar eller kör av vägen. 


Nu har jag inte tid längre att sitta och skriva, hade tänkt skriva något instressant i bloggen men nu blir det icke så. Vi hörs..

Av Dennis Höglund - 1 januari 2008 03:37

Gott nytt år på er alla, själv så jobbar jag. Sitter i en väktarbil i Länna och vakar över alla företag så det inte kommer någon dum bov. Det har varit väldigt lugnt idag knappt något att göra alls utöver det vanliga man har.


Innan tolvslaget var det lite hetsigt då vi väktare skulle samlas vid haninge kommunhus för att kolla på fyrverkerierna. Vi stod uppe på taket och trodde vi skulle se hur bra som helst. Men inte ska man ha sån tur, det börjar snöa. Inte bara vanlig snö utan det var en skön blandning av vind, regn och snö. Det finns ett ord för det, snöblandat regn?


Iallfall så stod vi där uppe i kanske en kvart till vi höll på frysa ihjäl för att det blåste tio gånger värre uppe på taket. Istället för att det bara var kallt så blev det kallare. Man var tvungen att åka till Statoil efter för att värma sig med en kopp te.


Efter tolvslaget har det varit fortsatt lugnt, inga larm eller annat påfund. När jag låste pendeln var det en sl-arbetare kvar i kuren som tyckte det var konstigt att han jobbade en halvtimme längre fast det inte gick några extra tåg, trodde vi. Så i tro om att det inte gick några fler tåg låste jag stationen och larmade. När jag var påväg ner till bilen kommer sl-arbetaren emot mig och säger att det kom in en halv nånting tåg och jag måste öppna åt dem.


Ska det vara så himla svårt att gå ut med information när det är ändringar?! Jag skickade ut tre personer som satt och väntade på det där tåget också i tro om att det inte gick något. Känns lite taskigt så här i efterhand men man kan inte göra något åt.


Om man ska ta och jobba lite istället för att sitta här, folk börjar ju tro att väkare inte har något att göra. Fast det har vi, vi har lite för mycket att göra för vårat eget bästa oftast.

Presentation

Omröstning

Köper du din musik eller laddar du ner?
 Laddar ner
 Köper och laddar ner
 Köper

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards