Alla inlägg under september 2007

Av Dennis Höglund - 14 september 2007 00:47

Nu har jag fått prova min gps lite och jag är inte helt nöjd. Det är väldigt mycket funktioner men många är väldigt britstfälliga. Om man tex köper gpsen för att lyssna på mp3 så ska man tänka om. Jag tänkte lista lite för och nackdelar med min Garmin Nüvi 660fm.


Fördelar:

Hittar snabbt satelliter

Beräknar rutt snabbt

Bra batteritid

220v laddare + 12/24v billadare


Nackdelar:

Grafiken hackar

Kartan ser ut som något ifrån kalle anka


Jag kommer fylla på med fler för och nackdelar så småningom. 

Av Dennis Höglund - 13 september 2007 18:16

Idag fick jag min gps som jag beställde för bara en dag sen. Det gick fort mot vad det brukar göra tycker jag. Jag beställde den ifrån Dustin Home och den kostade närmare 5000kr, som tillbehöver köpte jag ett SD-minneskort på 2gb så man kan ha med sig lite musik. Jag ska ta med mig gpsen idag och se vad den går för, man får hoppas att det inte är något skräp man har köpt nu.


Syftet med köpet av gpsen är att ha den i jobbet då man kommer att få köra på ställen man aldrig varit på. Jag hoppas att jag kan dra av den på deklarationen. Man får helt enkelt komma på ett bra sätt att formulera det på så ska det nog gå bra.


Nu är det dags att göra sig klar att glida iväg till jobbet för att sedan röra sig in emot stan.

Av Dennis Höglund - 13 september 2007 03:48

Tråkigt tråkigt...


För två dagar sedan fick man reda på att man skulle bli omplacerad på jobbet pga arbetsbrist. Jag jobbar som väktare och de ska lägga ner en bil på mitt kontor, inte min bil. Men det blir jag som ska omplaceras och inte personerna som kör bilen som läggs ner. Det är lite konstigt kan man tycka och jag tycker detsamma.


Jag har redan försökt bråka med chefen men det hjälpte inte så mycket. Man får ta det som det kommer. Nu ska jag iallfall få jobba som resurs istället för att ha en fast bil. Det innebär att man aldrig vet vart man ska jobba någonstans eller vilka tider Det kan vara allt från Södertälje, Nynäshamn, Sickla, Kista, Kurvan och så vidare...


Någon ersättning för resan får man inte, det får man stå för själv men man ska tydligen få extra pengar eller något.


Värt det?

Ingen aning men det märker jag med tiden.

Presentation

Omröstning

Köper du din musik eller laddar du ner?
 Laddar ner
 Köper och laddar ner
 Köper

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards