Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Dennis Höglund - 6 januari 2009 22:00

Igår hade jag varit inne hos min bror på kungsholmen, vi käkade och spelade lite NHL09. Vid fyra tiden drog vi iväg för att möta hans flickvän som skulle handla. Då hittade vi blå kuber som man ska ha i toaletten där sjävla vattnet samlas inför en spolning. Det såg ut som de som brukar ligga i pissoarer men nu så kommer man inte se dem och det kommer vara lite fränt med blått vatten när man spolar.


När klockan började närma sig 22 var jag tvungen att tänka på refrängen och bege mig hem då jag skulle upp och arbeta dagen efter. Måste gå upp klockan 04:00 då jag ska vara på jobbet 05:15. Nu när det har snöat och är dåligt väglag så måste man ge sig iväg ännu tidigare så man slipper chansa.


Men kvällen skulle inte bli som vilken kväll som helst, för på vägen hem så går min fläktrem av på bilen. Det är i tunneln innan man svänger av mot globen som jag ser att min laddnings lampa lyser rött. Jaha tänker jag då vafan nu då laddar den inte, äh det gör inget bara jag kommer hem. Då ser jag att tempmätare genast börjar röra sig upp mot max. Inte bra tänker jag och bestämmer mig för att köra av vid skogskyrkogården.


Jag stannar bilen öppnar motorhuven och ger mig ut för att kika. Visst var det så att ingen fläktrem där satt. Vad ska man göra nu då tänker jag, måste ha bilen imorgon då jag börjar så tidigt. Ringer till L och berättar vad som hänt och att jag kanske behöver skjuts hem. Men jag bestämmer mig för att prova en sak.


Jag hade ett spännband ibak som jag tänkte att om jag har tur kanske jag kan få dit det såpass att vattenpumpen går iallfall och kan ta mig lite närmare hemmet. För att kaka remmen till rätt längd fick jag dela en lokaburk och såga av remmen i mcgyver style.


Försöket med remmen fungerade inte alls så jag satsade på att ta mig till statiol i sköndal och jag lyckades. Väl där tänkte jag köpa en fläktrem på macken men de sålde bara korv och andra matprodukter. Efter en halvtimme kommer mina föräldrar in och hjälper mig att knuffa undan bilen och kör mig hem.


Imorgon ska jag ta mig dit med en fläktrem ifrån biltema och se om jag inte kan försöka få hem bilen.

Presentation

Omröstning

Köper du din musik eller laddar du ner?
 Laddar ner
 Köper och laddar ner
 Köper

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards