Direktlänk till inlägg 11 december 2006

Bromsok och färg.

Av Dennis Höglund - 11 december 2006 15:11

Jag har under en viss tid sysslat med att försöka få mina bromsok bak på min bil gula. Det har inte alltid varit lätt och jag har sött på många motgångar under min tid. Så nu tänkte jag vara som en ledande fackla för de som tänker göra samma sak och kanske inte har gjort det förut. Man behöver inte blästra oken om man inte känner för det men det är förmodligen det bästa. Man åker helt enkelt till biltema och köper en sån här stålborste man har till borrmaskinen. Det jag vet är att det inte ska vara en axialborste för det är då det sämsta jag någonsin har köpt. Jag har en aning om att det kan heta cirkulärborste och dom är bra, köp några typ fyra. Så tar man bort all rost och skit med dem och sen slänger man på lite färg.Det var så det började egentligen... Jag tänkte skriva om den där jäkla färgen som jag har köpt som är helt jäkla kass. Den är fan sämre än gnaget, inget ont mot gnaget det är bara ett utryck. Det är den här Auto K färgen eller vad den nu heter, mekonomen har den iallfall. Den är dålig på det sättet att den inte täcker något. Man måste lägga på ett antal massa lager för att inte det ska lysa igenom. Visst det är gult och en relativt ljus färg men hallå skärp er det ska ju räcka att lägga på 3 - 4 lager. Nu har jag egentligen sagt det jag ville säga och kom typ inte fram till något. Eller jo nu kom jag på det, köp ingen billig färg kör på typ två komponentsfärg eller något istället. Jävlar alltså vilket sketet inlägg men jag hade inget annat i skallen just nu.

 
 
Ingen bild

graffarn

30 maj 2007 17:10

Okej mannen,
Auto-K tillhör en av de bästa färgerna, vad gäller kvalitet (och doft). Vilket fabrikat du än köper, så är Gul alltid dålig vad gäller täckförmåga (opacitet). Prova 'fin, du-pont, servalack' osv, och du kommer gråta ännu mer...
Efter rost-slipning, tvättade du schabraket ordentligt med thinner?
Ville du ha en täckande färg, skulle jag ha föreslagit 'Mekan-lack', bara fram med penseln och måla, 1-2 lager, mer behövs nog inte.
Vidare, bromsok kärvar & blir varma, läcker lite bromsvätska (frätande), blir utsatt för det mesta. Bara efter några år släpper till och med galvaniseringen från fabrik. Sitter din färg kvar? Nästan inte va?
mvh/ graffarn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dennis Höglund - 9 april 2010 09:50

Jag har precis flyttat musiksamlingen till vår printerserver så den skulle vara tillgänglig hela tiden. Förut så har den legat på mediadatorn som vi har igång när vi ser på film och tvserier som vi hämtat hem.   Delar ut hela samlingen med nfs så...

Av Dennis Höglund - 22 april 2009 01:22

Av Dennis Höglund - 21 april 2009 14:01

Idag har jag köpt lite saker åt min katt som jag kommer lämna ensam mycket nu när jag bor själv och jobbar natt. Har beställt en Fresh Water vattenfontän som gör så att katten alltid har tillgång till friskt vatten. Den cirkulerar vattnet som även sk...

Av Dennis Höglund - 20 april 2009 22:13

Jag tar detta hårt. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Det var dock lite väntat då jag tror det rör sig om en tredje part....

Av Dennis Höglund - 12 mars 2009 07:40

Vill visa en bild hur det såg ut när man jobbade natten mot onsdag. När jag åkte 73:an upp till Länna fick jag möte på motorvägen. Det var en merca som hade snurrat och skulle vända bilen så han sladdar ut i mitt körfält. Han hade en jävla tur att ja...

Presentation

Omröstning

Köper du din musik eller laddar du ner?
 Laddar ner
 Köper och laddar ner
 Köper

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards